Szabadulószoba kínálatunkat úgy állítottuk össze, hogy minden csapat megtalálja a számára megfelelő kihívást.
A flow elmélet azt a jelenséget írja le, amelynek során az ember tér-, és időérzékét elveszítve egy számára egyszerre örömet és kihívást jelentő tevékenységbe teljesen belefeledkezik, és ez számára boldogság érzést okoz. A flow átélésének egyik legfontosabb feltétele az, hogy az ember teljes koncentrációban átadja magát annak, amit éppen csinál. Ehhez olyan kihívások kellenek, melyek bizony megdolgoztatják.
A szabadulószobák erre az érzésre építenek és ezért fontos, hogy megtaláljuk a saját szintünknek megfelelőt. Ha túl könnyű, akkor elmarad a kihívás így a boldogságérzet is siker esetén, ha pedig túl nehéz, akkor hiába izzadunk, a sikerélmény nem lesz meg.
Szóval a szabadulószobák nem csak a szórakozásról szólnak, hanem agyunk edzéséről is. A rejtvények, logikai feladványok és összetett problémák megoldása során kreativitásunkat és gondolkodási képességeinket is fejlesztjük. Minél többféle típusú szobát próbálunk ki, annál változatosabb szellemi kihívásokkal találkozhatunk.
Ahogy egy konditeremben is egyre nehezebb súlyokkal lehet próbálkozni, úgy a szabadulószobák nehézségi szintje is változik. Vannak olyan szobák, melyeket kezdő játékosoknak ajánlunk és olyanok is, melyek tapasztaltabbakat is megizzasztanak.
Íme összes szabadulószobánk nehézség szerint
Könnyű szabadulószobák
Budapesten leginkább a Japán és a Zombie szobánkat ajánljuk kezdő játékosok számára. Ha a kettő között kell sorrendet felállítani, akkor a Zombie egy hangyányit nehezebb a kettő közül.
A Zombie szabadulószobában egy őrült professzor laborjában találjátok magatokat, pontosan ott, ahonnan rászabadította azt a vírust az emberiségre, ami egy zombi-apokalipszissel fenyeget. A professzor szőrén-szálán eltűnt, ha figyelmesek vagytok, akkor viszont találtok olyan nyomokat, melyek elvezetnek titeket arra, hogy megtaláljátok az ellenszérumot és - tádám - megmentsétek az egész emberiséget.
A Japán szabadulószoba magával ragadja azokat a kezdő játékosokat, akik érdeklődnek a távol-keleti kultúra iránt és belekóstólnának egy kicsit. A játékosok egy sógun házában találják magukat, ahol minden lépésüket óvatosan meg kell fontolniuk és nyitva kell tartani a szemüket, hogy megtalálják a legapróbb nyomot is, még mielőtt a dühös hadúr és kísérete rájönne a turpisságra.
Nehezebb szabadulószobák
A Madness szabadulószobában csakúgy, mint a kezdő játékosoknak ajánlott Zombie szobában, itt is az őrült professzor eszén kell túljánia a csapatnak, aki ebbe a szabadulószobába merészkedik.
A játékosok küldetése, hogy beépüljenek a kísérleti alanyok közé és kiderítsék, hogy min dolgozik a professzor. A kapun átlépve elindul a visszaszámlálás és 60 percetek van megfejteni a labor titkát és megakadályozni az Őrült Professzort a tervének végrehajtásában.
Ehhez a pályához készítettünk egy előtörténetet is, amellyel már online elkezdhettek ráhangolódni a játékra.
A Bomb szabadulószobába lépve pedig 1962. októberében, a kubai rakétaválság évében találják magukat a játékosok. A szembenálló felek között pattanásig feszült helyzetben egy renegát ügynök megszerzett egy atomfegyvert és azt tervezi, hogy kirobbantja, vagy legalábbis felgyorsítja saját szakállára harmadik és egyben utolsó világháborút.