“Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani.” Írta George Bernard Shaw, aki emellett még írt egy s mást, hiszen irodalmi Nobel-díjat is kapott és Shakespeare után az ő darabjait játszák a legtöbben Nasgy-Brittanniában. Szóval érdemes rá odafigyelni.

Játék gyermekeknek

Gyermekkorban a játék természetes, ez az ember fő foglalatossága. Játékkal és utanzással tanulunk a legtöbbett. Persze nem csak fejlesztő játékok vannak, de ebben a korban a szórakoztatás mellett fontos feladat ez is. A játék nem pusztán öncélú, szórakoztató tevékenység, hanem általa fejlődnek a a lehető legkülönfélébb készségek és képességek.

Ráadásul játszva könnyebben megy a tanulás még felnőtt korban is, kisgyerekként meg szinte csak így. Mozogni, gondolkodni, együttműködni mind-mind játékon keresztül tanultunk gyermekkorunkban.

 

Játék felnőtteknek

A játék felnőttként is fontos velejárója az életnek. Azonban már inkább örömforrásként jelenik meg életünkben. Pont ezért nem érdemes róla idősebb korban sem lemondani. Az öröm forrása egyrészt a közösségi tevékenység, másrészt a sikerélmény (jobb esetben).
 

Ahhoz, hogy a játék örömét megtapasztaljuk szükség van a benne lévő kihívásra is. Alapvetően minél nehezebb egy feladat, annál nagyobb jutalommal jár a teljesítése, megoldása. Többek közt erről szól Csíkszentmihályi Mihály flow-elmélete is Ezért az a legjobb, ha olyan kihívásokat keresünk a játékban is, melyek próbára tesznek minket. 

Tipikusan ilyen egy szabadulószoba, ahol ötletes feladványok egész sora teszi próbára problémamegoldó készségüket, logikánkat és a csapattagokkal való együttműködésre való hajlandósságunkat is. Így amellett, hogy izgalmas agytorna segít abban, hogy jobban megismerjük csapattársainkat és elmélyítsük a velük való kapcsolatunkat.