A szabadulószobák világa nem csak a játékról szól, elég sokan rájöttek már erre. Itt nem a szabadulószobát üzemeltetőkre gondolunk, hanem azokra, akik meglátták azt a lehetőséget, hol segíthetnek be iparágukban a szabadulószobák.
Csapatépítők
A csapatépítő a legkézenfekvőbb megoldás. Egy szabadulószobában a játékosok egymásra vannak utalva és az egymással való kommunikáció, a közös sikerélmény és szórakozás, valamint egymás megismerése mind-mind hozzájárul ahhoz, hogy a kollégák közelebb kerüljenek egymáshoz. Ráadásul egy szabadulószobában tartott csapatépítő jóval izgalmasabb tud lenni, mint valami erőltetett személyiségfejlesztés vagy egy közös ivászat.
Promóciók
Bár egy szabadulószoba kapacitása mindig véges, azoknak, akik részt vesznek egy ilyen kalandban, emlékezetes marad. Egyre többen ismerik ezt fel és készítenek egyedi szabadulószobát egy számítógépes játék, film, vagy sorozat promótálására.
Ennél is kreatívabb volt például a Red Bull, aki összerántott egy szabadulószoba-világbajnokságot pár éve.
A dolog azért is hálás és azért kapnak rá a pr-os szakemberek, mert szabadulószobába csomagolva a promóciókat, azok nagyobb hírértékkel bírnak és könnyebben ütik át a sajtó ingerküszöbét - így pedig jóval nagyobb nyilvánosságot kapnak az ilyen akciók, mint amennyien játszani tudnak egy ilyen marketing-céllal összerakott szabadulószobában.
Toborzás-kiválasztás
A legújabb trend, hogy a szabadulószobák feladványait kiválasztás során használják a munkaadók. Ez sok esetben megkönnyíti a hr-esek dolgát, mert kijutós játékok feladványaival bírkózva könnyebb megismerni a jelentkezők személyiségét, mint egy önéletrajzból, vagy egy sablonos állásinterjúból.
Oktatás
Egyelőre még “csak” a tényleges oktatás szórakoztatóbbá és emberközelibbé tételére látunk példákat, azonban ezen a nyomon elindulva kínálja magát a lehetőség, hogy egy kimondottan továbbképzésre, betanításra szánt szabadulószoba is hasznos tudna lenni adott esetben. Miért is ne tanulhatna felnőtt korában is játszva az ember?